Hyvinvoiva julkinen sektori

Hangon, kuten muidenkin kaupunkien julkinen sektori on pääosin palvelutoimintaa. Suuri osa julkisen sektorin työntekijöistä on asiakasrajapinnassa joko suoraan tai välillisesti. Kaupungin julkisen sektorin toiminnot ovat kaikkien käytössä, ja niiden pitäisi sujua mutkattomasti. Merkittävä osa palveluista on lakisääteisiä toimenpide-, lupa-, valvonta- ja merkintäasioita. Toimivat digitaaliset prosessit em. rutiinien hoitamiseksi vapauttaisi henkilöresursseja ja henkilötyö voisi suuntautua sinne, missä se on oikeasti välttämätöntä ja vaikeasti korvattavaa.

Henkilöstön hyvinvointi takaa parhaan asiakaskokemuksen, nopeuttaa ja selkeyttää kanssakäymistä. Henkilöstön hyvinvoinnista täytyy pitää huolta ja kehittää sitä jatkuvasti. Huonosti voivat ylirasitetut virkamiehet ja muukin kaupungin henkilöstö ei pysty antamaan parastaan. Hyvinvoiva henkilöstö on kaupungin paras käyntikortti ja se lisää asiakasluottamusta.

Jaa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *